1987 yılında Fransa’da kurulan ‘‘Yılın Seçilmiş Ürünü’’ programı 44 ülkede 4,5 milyar tüketiciyi içinde bulundukları pazardaki en iyi ürünlere yönlendirirken, üreticileri de kalite ve inovasyon için ödüllendiriyor. Ülkemizde Nielsen Türkiye tarafından gerçekleştirilen pazar araştırmaları sonucunda tüketici oylarıyla sonuçlar belirleniyor.
Programda değerlendirmeye alınan ürünlerin son 24 ay içerisinde pazara çıkmış olması ve inovasyon açısından değer taşıması gerekiyor. Sonrasında ürünler hizmet ettikleri tüketim ihtiyacı ve taşıdıkları özelliklere göre kategorilere ayrılıyor. Türkiye’yi temsil eden tüketici örnekleri ile yürütülen araştırma sonucunda, her bir ürün kategorisinde yılın ürünü seçiliyor.
ÖZEL BİR LOGO KULLANILIYOR
Kazanan ürünler, her yılın mart ayında üretici firmalar, medya kuruluşları ve perakendecileri bir araya getiren ödül töreninde duyuruluyor. Üretici firmalar “Yılın Seçilmiş Ürünü” logosunu bir yıl boyunca ambalaj, iletişim ve satış noktalarında kullanma hakkını kazanıyor.
‘‘YILIN SEÇİLMİŞ ÜRÜNÜ’’
Dünyanın en önemli inovasyon ödüllerinden biri olan ‘‘Yılın Seçilmiş Ürünü’’ ödülü bu yıl da sahiplerini buldu. 4012 tüketicinin oy kullandığı 2021 pazar araştırmasının sonuçlarına göre işlenmiş tavuk ürünleri kategorisinde ‘‘Şenpiliç Annemin Köftesi Serisi’’ 2021 yılının seçilmiş ürünü oldu.
Güvenilir, lezzetli ve pratik ürünleriyle mutfakta kaliteyi temsil eden Şenpiliç, ‘‘Annemin Köftesi Serisinde’’ Piliç Parmak Köfte, Piliç Kasap Köfte ve Piliç Misket Köfte çeşitleriyle sofralarda lezzet şöleni yaratıyor.
‘‘Yılın Seçilmiş Ürünleri’’ için alınan kriterlerden bazıları:
- Güvenilirlik
- Verimlilik
- Tutarlılık
- Saygı