TR EN AR

Kilo Probleminiz Varsa Diyet Yapmayın

Kilo problemi olan birçok kişinin arşivinde belki binlerce sayfa rejim listesi vardır. Bu listelerde birçok yiyecek gramla ölçüler içerir. Kişiler genelde bu listeleri yapmak için sosyal yaşamlarından ödün verirler ya da günlük hayatlarında rejim listelerinde yazan yiyecekleri yanlarında taşırlar. Fazla kilolu kişilerin diyet yapmamalarını daha da önemlisi hayatlarını diyet öncesi ve sonrası diye ikiye ayırmamaları gerekiyor.

Şişmanlık sadece yemekten kaynaklanmaz

Öncelikle fazla kilonun nedenlerinin araştırılması önemli, çünkü şişmanlık sadece fazla yemekten kaynaklanmıyor. Bu durum birçok metabolik, hormonal, genetik, çevresel ve psikolojik etmenlerin bir arada bulunduğu kompleks bir hastalıktır, yani basit bir üst solunum yolu enfeksiyonuna benzemez. Üst solunum yolu enfeksiyonundan sorumlu olan ajan bir mikroptur ve bir antibiyotik içildiğinde bu hastalık geçer. Fazla kilolu olma durumunda ise neden birçok etmene bağlı olduğundan, ne yazık ki, mucize bir diyet, mucize bir cerrahi veya mucize bir ilaç kullanımı ile bu hastalıktan kurtulunmaz.

Mucizelere inanmayın

Zayıflamak deyince birçok kişi nedense mucize diyetlerin ve mucize bitkisel desteklerin peşine düşer. Kısa süreli yapılan diyetlerin en zayıf noktası insanın yaşamına uygun olmamasıdır. Dolayısıyla diyet bırakıldığı zaman verilen kilolar fazlasıyla geri alınır. Bugün tıbbi olarak insan vücudunun ihtiyacı olan temel besin maddeleri karbonhidratlar, proteinler ve yağlardır. Bu besinler düzenli ve dengeli bir şekilde alınmaz ise vücutta geri dönüşü olmayan hasarlara neden olabilir. Kansızlık, saçlarda dökülme, tırnaklarda kırılma, sinirlilik hali gibi… Hatta çok katı yapılan diyetlerde kalpte ritim problemleri ortaya çıkarak ani kalp durmaları yaşanabilir. Dolayısıyla bu tür diyetler sağlığa son derece zararlıdır.

Hemen harekete geçin

Kilolarınızdan sonsuza kadar ve kalıcı olarak kurtulmak istiyorsanız hemen, şimdi harekete geçin. Önce bir iç hastalıkları uzmanına başvurarak metabolik ve hormonal durumunuzu kontrol ettirin. Bununla birlikte yeme içeriğinizin ve yeme davranışınızın da detaylı araştırıldığı bir muayeneden geçin. Beraberinde hiçbir şeyin yasak olmadığı, ama gün içinde kendi dengelemenizi yapabileceğiniz sağlıklı beslenme prensiplerini öğrenin.