TR EN AR

Çorba İçerken Ekmeğe Dikkat

Kış denince aklımıza ilk gelen yemek, içimizi ısıtan dumanı üstünde mis gibi çorbalar oluyor. Peki ya bir kase çorbayla birlikte yediğimiz o yumuşacık ekmek dilimleri? Öğüne çorba ile başlamak zayıflama sürecinde çok faydalı, ancak ekmek gibi karbonhidrat grubundan olan çorbaları tüketirken ekmek yemekten vazgeçmek gerekiyor.

Yemekten önce çorba içildiğinde, mide çorba ile şişer, bu nedenle sıradaki yemek daha az tüketilir ve daha uzun sure tok hissedersiniz.  Bu yüzden, düşük kalorili çorba tercihi zayıflamaya yardımcı olur. Tavuk suyu ile yapılan sebze çorbaları ve yoğurt çorbaları gönül rahatlığıyla tercih edilebilir, ancak kremalı çorbalar yüksek kalorilidir ve kilo aldırır.

İşte düşük kalorili yüksek besin değerli çorbalar

Mercimek Çorbası: Bol lif, protein ve özellikle B vitamini içerir. Ayrıca mineraller açısından da zengindir; demir, kalsiyum, manganez, sodyum, bakır, çinko ve fosfor bulunur. Mercimek besin değeri oldukça yüksek bir kuru baklagildir. Kalp ve damar sağlığımız için iyi bir besin kaynağıdır. Kabızlığı giderir, enerji verir, yorgunluğa iyi gelir, bağışıklık sistemini kuvvetlendirir. Yüksek oranda potasyum içerdiği için yüksek tansiyonu düşürür.
 
Yoğurt ve Yayla Çorbası: Yoğurt ve yayla çorbası yoğurtla yapıldığı için çok faydalıdır. Yoğurt yüksek kolesterole iyi gelir, diyabet hastaları için oldukça faydalıdır, kalsiyum ve protein içerir.

Sebze Çorbası: Sebze çorbaları bol vitamin ve mineral içerir, kalp krizinden korur, kabızlığı önler.
 
Domates Çorbası: Domates içerdiği likopen sayesinde kanserden korur, liften zengin bir besindir, kolesterol ve kan şekerini dengede tutar. 

Tavuk Suyu Çorbası: Tavuk suyuna çorba yaparken ek olarak yağ ilave etmenize gerek yoktur. Enerji verir ve tok kalmamızı sağlar. Tavuk kırmızı ete göre daha düşük oranda yağ içerdiği için kalp krizi riskini azaltır.

Brokoli Çorbası: Brokoli vitamin açısından zengin ve lif oranı yüksek bir sebzedir. A, C ve E vitaminlerini içerir. İçerdiği flavonoidler bakımından bağışıklık sistemini güçlendirir, kanserden korur.  

Balık Çorbası: Balık kalp hastalığını ve felci önler. Kolesterole karşı iyidir, kemiklere iyi gelir ve şeker hastaları için faydalıdır.  

Ispanak Çorbası: Ispanak, vitamin ve protein açısından çok zengin bir besindir. A, C ve E grubu vitaminleriyle,  demir, fosfor, magnezyum ve iyot gibi mineralleri içerir. Kanserden, kalp ve damar hastalıklarına kadar pek çok hastalıktan korur. Ayrıca ıspanak kansızlığa iyi gelir, sindirimi kolaylaştırır, kolesterolü düşürür, zihni kuvvetlendirir.

Tarhana Çorbası: Tarhana likopen içerdiği için çok faydalı bir besindir. Bağışıklık sistemini güçlendirir, gribe karşı birebirdir, iştah açıcıdır, bağırsak florasını düzenler ve sindirimi kolaylaştırır.

Mantar Çorbası: Mantar, protein ve demir açısından çok zengin bir besindir. Bağışıklık sistemini güçlendirir ve hastalıklara karşı direnç sağlar. Vitamin ve mineral bakımından da çok güçlüdür. A, B, D ve K vitaminlerini ve potasyum, kalsiyum, fosfor ve bakır minerallerini içerir. Protein değeri yüksektir, et ile besin değeri aynıdır. Kolesterolü düşürür, kalp ve damar hastalıkları riskini azaltır. Ayrıca, mantar çorbası çocukların gelişimi için de faydalıdır.

Kereviz Çorbası: Kereviz oldukça besleyicidir. A, B, C vitaminlerini ve fosfor, bakır, çinko ve selenyum minerallerini içerir. Romatizma ve gut şikâyetlerini azaltır, iştah açıcıdır, öksürüğü keser ve kanı temizler.